Waarmee leren wij als IT-beheer van andere sectoren? Tot eind oktober deel ik elke dinsdag een post om jouw kennis te verbreden.
Deze week de voor- en nadelen van het werken met een protocol via de documentaire ‘volgens protocol’ van Omroep Human. “Als je een stilte laat vallen krijg je al aftrek van punten. Soms heb ik wel eens het idee dat het er eigenlijk niet zo zeer om gaat wat voor kwaliteit van zorg je levert, als het maar vooral heel snel is.”. “Houdt de medische eed die je als verpleegkundige jaren geleden hebt afgelegd, nog wel stand met deze nieuwe werkwijze?”.

Dataopbouw maakt een verbeterslag mogelijk maar medewerkers ervaren een beperking in vrijheid van handelen, missen de persoonlijke aanpak op maat en worden geëvalueerd op basis van harde scores. Het roept de vraag op of deze ontwikkeling goed is, of een verarming van het vak. Deel jij jouw ervaring?
Video (49m32s): https://www.human.nl/2doc/2015/volgens-protocol.html
Interview: https://www.human.nl/lees/Interview-Volgens-Protocol.html
Volgende week zoom ik in op verschillende mogelijkheden in prijsafspraken die bestaan naast het klassieke uurtarief.
– Peter van Rijt (https://www.linkedin.com/in/petervanrijt/)
Bekijk alle blogs ‘leren van andere sectoren’ …
- Leren van andere sectoren 1: dispatching
- Leren van andere sectoren 2: protocol
- Leren van andere sectoren 3: prijsafspraken
- Leren van andere sectoren 4: klanttevredenheid
- Leren van andere sectoren 5: ‘fucking perfect’ !
- Leren van andere sectoren 6: focus je aandacht
- Leren van andere sectoren 7: hospitality
- Leren van andere sectoren 8: preventie
- Leren van andere sectoren 9: inwerken
- Leren van andere sectoren 10: Problem Management
- Leren van andere sectoren 11: ziekte als verdienmodel
