Hoppa, ITIL4 gecertificeerd !

In februari werd ITIL4 gelanceerd na de laatste ITIL v3 2011 update. Deze versie is langverwacht, veelbelovende en sluit aan op Agile methoden. Eind februari 2019 gelanceerd en destijds direct de training geboekt voor juni. Vandaag werd bevestigd dat het certificaat binnen is. Hoppa!

Zelf vind ik het grootste verschil tussen de nieuwe versie en de vorige versie:

  • ITIL v3 (2011): ‘controle en proces’ van de service leek het doel
  • ITIL 4: ‘waarde voor iedereen in de keten’ is expliciet het doel

ITIL4 — The Service Value System

https://itsm.tools/2019/04/26/the-itil-4-service-value-system-explained/

Afbeelding: “The ITIL SVS describes how all the components and activities of the organization work together as a system to enable value creation. Each organization’s SVS has interfaces with other organizations, forming an ecosystem that can, in turn, facilitate value for those organizations, their customers, and other stakeholders.”

ITIL v3 2011 — The Service Lifecycle

Afbeelding: “The ultimate goal of ITIL is to improve how IT delivers and supports valued business services.” (BMC)

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s